Referència: 2011ACUP00260

Els resultats de la majoria d’estudis sobre els beneficis educatius dels projectes 1×1 que a nivell internacional s’estan portant a terme no són prou concloents. El projecte eduCAT1x1 engegat l’any 2009 està representant un important repte tecnològic i pedagògic pel professorat i alumant dels més de 600 centres educatius de Catalunya que s’han acollit al programa. El projecte ADIGIC té com a objectiu l’exploració de la utilització que fan els professors de ciències de secundària de les aules digitals, tot elaborant un diagnòstic sobre quin és l’ús actual de les eines i recursos digitals a les aules 1×1 de ciències de secundària, i identificant bones pràctiques que puguin ser utilitzades per altres professors.

Pretenem desenvolupar tres estudis simultanis que analitzaran com aprofiten els professors de ciències de secundària el potencial de les aules 1×1 de ciències. A partir de les respostes d’un qüestionari administrat a tot el professorat de ciències de secundària de centres on ja està implementat el projecte eduCAT1x1, el primer estudi analitzarà l’equipament i recursos digitals disponibles a les aules 1×1 de ciències que utilitza el professorat i els objectius d’ensenyament i aprenentatge que aquest persegueix en seleccionar-los. El segon estudi analitzarà les diferents formes d’utilització i aprofitament de les potencialitats d’aquests materials per part del professorat a través d’observacions d’aules 1×1 de ciències. Finalment,el tercer estudi consistirà en la identificació de bones pràctiques d’utilització dels materials i equipament digitals disponibles a les aules 1×1 de ciències de secundària a partir de les observacions d’aula fetes en el segon estudi i de recerques sobre requisits per a un bon ensenyament i aprenentatge de les ciències.

Els resultats d’aquests estudis es publicaran en diversos informes i articles per tal de fer la màxima difusió tant en l’àmbit social (administració educativa, professorat i famílies) com en l’àmbit acadèmic o de recerca. A més, els resultats de la recerca es presentaran en diversos congressos de l’ámbit de la didàctica de les ciències. El projecte ADIGIC serà portat a terme per un equip d’investigadors en Didàctica de les Ciències d’universitats catalanes i angleses, pertanyents al grup consolidat i de referència TIREC (Tecnologia Informàtica i Recerca sobre l’Educació Científica).

Dotació econòmica: 71.481,23€

Durada: 2011-2013

Altres entitats participants:

  • CRECIM, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), (ES)

Membres del CRECIM participants: Roser Pintó Casulleras, Digna Couso Lagarón, Jaume Ametller Leal, Denise Whitelock, Maria Isabel Hernández Rodríguez, Cristina Simarro Rodríguez, Carme Grimalt Álvaro.

Documents i publicacions derivades: