El CRECIM participa i avalua el Festival YOMO de Barcelona

El CRECIM participa i avalua el Festival YOMO de Barcelona

El CRECIM participarà i avaluarà aquest any el festival Youth Mobile Festival de Barcelona, que se celebrarà del dia 27 al dia 2 març. D’una banda dos dels membres del nostre equip faran xerrades per a professors sobre els diferents projectes del nostre centre. D’altra banda, el CRECIM som l’equip encarregat d’avaluar el YOMO.

Les xerrades que es faran es detallen a continuació:

  • El Creactivity, un espai Tinkering on la interacció STEAM té lloc

A càrrec de: Cristina Simarro

En aquesta xerrada presentarem  l’espai Creactivity del CosmoCaixa. Aquest espai Tinkering, que s’emmarca en el moviment Maker, suposa una nova manera d’entendre les activitats educatives del museu. Amb un caràcter lúdic i lliure que caracteritza els espais Tinkering, el Creactivity ofereix a l’alumnat i adults acompanyants (professorat i família) una oportunitat per a marcar-se els seus propis reptes i donar-los resposta desde les STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) tot fomentat la seva creativitat però també permetent-los participar de manera activa en les pràctiques STEM. En la presentació, reflexionarem, a més, sobre el paper dels facilitadors que acompanyen als participants al llarg d’una sessió al Creactivity i de com el seu rol, lluny de ser anecdòtic, pot ser clau per garantir l’aprofitament de les activitats sense que es perdi l’esperit Tinkering del Creactivity.

  • Aprendre ciència fent ciència: els laboratoris REVIR per involucrar als estudiants en la pràctica científica

A càrrec de: Víctor López

El projecte REVIR ofereix als centres de secundària tallers experimentals de ciències que es realizen en laboratoris digitalitzats del Museu CosmoCaixa (per estudiants de ESO) i de la Facultat d’Educació de la UAB (per estudiants de Batxillerat).  En aquests tallers de 3 o 4 hores de durada, els alumnes han de planificar petites recerques sobre fenòmens emmarcats en contextos cotidians (des de la frenada d’un vehicle a la llana de les ovelles, passant per les plaques fotovoltaiques, l’efecte hivernacle o l’acidesa dels oceans), elaborar hipòtesis, recollir dades fent servir sensors digitals de distància, temperatura o voltatge, analitzar les dades obtingudes i discutir-les en grup a la pissarra digital, per tal d’elaborar conclusions i comunicar-les científicament. D’aquesta manera, es promou que els alumnes s’involucrin activament en el procés de fer ciència.

L’avaluació del YOMO consisteix en donar resposta:  Què aporta un esdeveniment com YOMO a l’alumnat que el visita? Canvia la seva visió del mon STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics)? Serveix perquè coneguin millor i potser es plantegin un futur en l’àmbit científic-tecnològic? Augmenta el seu interès per aquest àmbit? L’avaluació del YoMo pretén conèixer l’impacte del festival en les variables implicades en el “posicionament” dels i les alumnes vers l’STEM.

Per fer-ho, es recullen dades sobre l’interès dels i les joves en els temes científico-tecnològics, les seves aspiracions futures, la seva identitat científico-tecnològica i la percepció de les pròpies capacitats, entre d’altres variables, quan els i les joves participen en activitats de l’àmbit STEM.

2018-02-27T11:23:28+00:0027 de February de 2018|Uncategorized|