El CRECIM engega dos projectes sobre Ciència Ciutadana i Qualitat de l’Aire

El CRECIM engega dos projectes sobre Ciència Ciutadana i Qualitat de l’Aire 2018-06-22T15:20:08+00:00

El Crecim ha engegat els últims mesos en col·laboració amb ISGlobal dos projectes que busquen millorar les competències científiques de l’alumnat de Primària i Secundària a l’hora que apoderar-los en la presa de decisions informada sobre la Qualitat de l’Aire.

En el marc del paradigma de ciència socialment responsable i oberta (RRI) el CRECIM ha iniciat dos projectes que busquen implicar i fer participar a alumnat en la ciència real i puntera: el projecte ATENC!Ó i el projecte ParticipAIRE.

El projecte ATENCI!Ó és un projecte finançat a la última convocatòria RecerCaixa (2017 ACUP 00274) en el qual es pretén amb la participació activa de 2000 adolescents de 3r d’ESO en un estudi científic real estudiar si la contaminació atmosfèrica en les rodalies dels instituts de Barcelona i àrea metropolitana pot afectar els processió d’atenció dels adolescents. A més a més, també es busca analitzar el domini que té aquest alumnat en les pràctiques científiques, la visió de la ciència i els models que es construeixen. Per fer-ho es proposa fer una formació docent, una implementació didàctica i fer participar a l’alumnat en una experiència de ciència real. Per saber més sobre el projecte aneu al link

El projecte ParticipAIRE finançat per la FECYT i el Ministerio de Educación (FCT-17-11955) es proposa involucrar alumnes de 5è i 6è de primària en el procés d’aprendre ciències, i concretament sobre el model matèria i ésser viu, tot participant de la ciència. Per a això es planteja una col·laboració amb ISGlobal i docents de diverses escoles del territori. S’espera que a banda de la construcció de coneixement, la participació de l’alumnat en aquest projecte millori el seu interès, coneixement epistèmic i sobre tot apoderament i participació en l’àmbit científic de tots els alumnes però especialment per aquells en desavantatge social i des d’una perspectiva de gènere. Per aconseguir-ho es dissenyarà, implementarà i avaluarà col·laborativament un projecte educatiu STEM sobre la qualitat de l’aire basat en la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en projectes). Per saber més sobre el projecte aneu al link.