Notícies - 2023

L’equip del CRECIM presenta les seves recerques a la conferència d’ESERA 2023



Entre el 28 d’agost i l’1 de setembre diversos membres de l’equip CRECIM han presentat les seves recerques a la conferencia de la European Science Education Research Association (ESERA) que ha tingut lloc a la Capadoccia (Turquia).  

Al llarg de tota la setmana l’equip CRECIM va presentar un total de 5 recerques amb formats i sobre temàtiques diferents 

Concretament, la Digna Couso va participar en una plenària convidada (invited panel 1) on va reflexionar al voltant del rol de la didàctica de les ciències en la era post COVID. En aquesta va destacar la importància de tenir en compte els factors epistèmics, ètics i emocionals en l’ensenyament i aprenentatge de ciències a les aules, adonant-nos de la utopia que implica una alfabetització científica real per a tothom. A més a més, va posar sobre la taula alguns dels reptes importants de la didàctica de les ciències com són l’emergència de les intel·ligències artificials, tot reflexionant sobre la importància del procés de disseny de qualitat per a l’aula. Amb això, va reclamar una didàctica de les ciències realista envers les seves expectatives, comunitària envers el seu procés de co-creació i tecnocientífica respecte el seu objectiu, que és articular amb “enginy” el que volem que passi a l’aula de ciències. 

D’altra banda, en Víctor López va participar en un simposi en homenatge a la Laurence Viennot. En aquest, va presentant la influència d’aquesta excel·lent didacta en la seva concepció de l’ensenyament i aprenentatge dels fenòmens físics i com el seu treball ha inspirat el treball que fem al CRECIM, tal com s’exposa en l’article homenatge que vam publicar fa uns mesos a la revista Ciències: En memòria de Laurence Viennot. Què vam aprendre d'ella en didàctica de la física? 

A més a més, també es van presentar els treballs de la Caterina Solé que analitzava diferents tipologies de projectes de ciència ciutadana que es proposen a les aules; el Camilo Vergara sobre les estratègies discursives dels docents per promoure la modelització i la construcció de models a l’aula; i l’Èlia Tena sobre un marc d’avaluació de la qualitat de seqüències d’ensenyament i aprenentatge en el paradigma DBR. Aquest últim utilitzat per millorar les propostes didàctiques del projecte MULTIPLIERS.  

A més a més, es va presentar la nova junta directiva de l’associació de la qual en formarà part la Digna Couso com a coordinadora de les Summer School 



TORNAR AL LLISTAT



Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a finalitats analítiques i tècniques, tractant dades necessàries per a l'elaboració de perfils basats en els teus hàbits de navegació. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències des de 'Configuració de cookies'.

 

Configuració de cookies